środa, 21 marca 2018

Zupa krem z topinamburu, pasternaku z prażonycmi pestkami dyni i komosą ryżową

Dziś pierwszy Dzień Wiosny, czyli potrzeba nam będzie dużo energii, i dużo witamin, i różnych dobroci dostarczmy swemu brzuchowi.
Takim pożywnym dobrodziejstwem dla nas będzie właśnie zupa krem.
Dziś z topinamburu i pasternaku, idealny duet, do niego pestki dyni i zbawienna dla organizmu komosa ryżowa.
Pyszny obiad na stole, zapraszam.
Zupa krem z topinamburu, pasternaku z prażonymi pestkami dyni i komosą ryżową.

Składniki:
  • garść pestek dyni
  • 500 g pasternaku
  • 500 g topinamburu - słonecznika bulwiastego
  • 3 marchewki
  • mały por
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki jarzynki domowej
  • 1 łyżka mielonej kozieradki
  • 1500 ml bulionu warzywnego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1/2 szklanki komosy ryżowej
  • 1 szklanka wody
  • sól morska
  • pieprz biały do smaku


Przygotowanie zupy:
  • Najpierw umyłam i obrałam warzywa, marchew, pasternak
  • i topinambur.

  • Pokroiłam je w plastry, pora dobrze umyłam i też pokroiłam w plastry.
  • W garnku szybkowaru podsmażyłam na oleju warzywa, domową jarzynkę, kozieradkę i wlałam bulion, dodałam soli.
  • Nakryłam garnek pokrywką i od osiągnięcia największej mocy garnka gotowałam 10 minut.
  • Jeśli gotujecie w zwykłym garnku trzeba gotować 30 minut.
  • Potem garnek otworzyłam, dodałam sos sojowy, zmiksowałam na gładki krem.
  • Jeśli jest za gęsty trzeba dolać wody.
  • Doprawiłam jeszcze do smaku pieprzem białym.
  • Komosę ryżową zalałam wodą i gotowałam do miękkości ok. 20 minut, wyłączyłam ogień i pozostawiłam jeszcze na 10 minut.
  • Pestki dyni uprażyłam na suchej patelni.
  • Podałam zupę na talerzu z komosą ryżową, posypaną pestkami dyni.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Modraszka zwyczajna

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger