niedziela, 10 grudnia 2017

Francuskie rożki z krewetką, pomidorem i koperkiem

Takie rożki to super sprawa, robi się szybko, smakują obłędnie i znikają jeszcze szybciej.
Użyłam tutaj ugotowanych krewetek ale tutaj dowolność, użyjcie jakie macie i lubicie.
Takie rożki idealnie nadają się na obiad, kolację i na śniadanie, do pracy wkładamy do pudełka i chrupiemy na drugie śniadanie.
Francuskie rożki z krewetką, pomidorem i koperkiem.


                Składniki: 3 - 4 porcje

  • 2 op. ciasta francuskiego - 375 g
  • 225 g ugotowanych krewetek
  • kilka gałązek koperku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajo
  • 2 pomidory

Rozwinęłam ciasto francuskie, pokroiłam na kwadraty, jakie chcecie.
Brzegi każdego kwadratu posmarowałam roztrzepanym jajem.
Na środku każdego ułożyłam krewetkę, 2 plastry pomidora, 2 plastry czosnku, gałązki koperku.
Kwadraty złożyłam w trójkąty, zlepiłam brzegi, docisnęłam brzegi  widelcem.
Posmarowałam rożki rozbełtanym jajem.
Ułożyłam rożki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekłam w piekarniku nagrzanym do 190 C z termoobiegiem. 
Zajadaliśmy od razu, smakują wybornie.
Smacznego.
Pomysł własny.
                                          "Podróże małe i duże"
Ławeczka zakochanych
Chełmno nazywane jest miastem zakochanych.
Polska stolica zakochanych.
Chełmno szczyci się wyjątkowo romantyczną atmosferą.
Wszystko za sprawą św. Walentego.
Tylko skąd w Chełmnie kult tego świętego?
Otóż jego relikwia trafiła tu prawdopodobnie w średniowieczu.  Niejaka Jadwiga z Czarnkowa Działyńska z wdzięczności za pomoc w uzdrowieniu córki kazała wykonać srebrny relikwiarz św. Walentego.  
Święty czuwa, a w Chełmnie czuć atmosferę miłości. 
Spacerując po chełmińskiej starówce warto zatrzymać się na chwilę i przysiąść na „ławeczkach dla zakochanych”, a z ulokowanej na przeciwko Urzędu Miasta można przesłać  drugiej połowie „Pozdrowienia na żywo”.   
Chełmińskie Walentynki należą do najhuczniejszych w Polsce. 
Na płycie rynku, oprócz jarmarku św. Walentego, koncertów, Festiwalu Piosenki Miłosnej i dobrej zabawy, układane jest wielkie płonące serce z lampionów, które wpisane zostało do „Polskiej Księgi Rekordów i Osobliwości”. 
Źródło.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger