sobota, 18 listopada 2017

Klasyczna sałatka grecka

Sałatki greckie wszelakie są pyszne, aromatyczne i zdrowe.
Tą klasyczną zajadałam nie raz, nie dwa będąc w Grecji i smakuje wybornie, polecam gorąco.
Szybka w wykonaniu i pyszna w zajadaniu.
Ważne jest jednak aby produkty były najwyższej jakości a ser feta, oryginalny grecki, dojrzewający w drewnianych beczułkach a wykonany z mleka pasteryzowanego owiec wypasanych na wolnym wybiegu.
Na zdjęciach jest maska wenecka która właśnie otrzymałam od koleżanki z Grecji i dlatego zawsze już będzie mi się kojarzyła z Grecją a nie Włochami tym razem.
Klasyczna sałatka grecka.


                Składniki:

  • 1 średni ogórek zielony
  • 2 duże pomidory
  • 1 czerwona cebula
  • 1 zielona papryka
  • 1 szklanka oliwek greckich Kalamon
  • szczypta oregano
  • 150 g sera feta
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 1/2 szklanki pomidorków koktajlowych
  • oliwa z oliwek

Ogórka wyszorowałam i pokroiłam w słupki.
Pomidory pokroiłam w duże cząstki a koktajlowe na połówki.
Z oliwek usunęłam pestki, wystarczy płaską stroną noża nacisnąć na oliwkę a pestka sama wyskakuje.
Paprykę zieloną pokroiłam w paski.
Cebulę pokroiłam w piórka.
Wszystkie składniki włożyłam do miski, wymieszałam, doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
Polałam całość obficie oliwą, posypałam oregano, posypałam kawałkami fety i jeszcze raz polałam oliwą.
Smacznego.
Przepis kuchni greckiej.
                                         "Podróże małe i duże"
Uroki nieba
Tak uroczo zachodziło słońce w lipcowy, ciepły wieczór.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger