niedziela, 17 września 2017

Gęsia wątróbka z kiwi i pieczonymi ziemniakami

Wątróbka, temat rzeka, dzieci za nią nie przepadają, nie tylko zresztą dzieci, dorośli również, czemu? nie wiem, pewnie trzeba im podać tak aby im smakowało.
Wątróbka z plastrami kiwi to idealne rozwiązanie dla niedowiarków którzy nie przepadają za tym mięsem.
Lekko kwaskowy smak kiwi idealnie pasuje do mdłej wątróbki.
Gęsia wątróbka z kiwi i pieczonymi ziemniakami.

                Składniki:

  • 400 g wątróbki z gęsi owsianej
  • 1 cebula
  • 2 kiwi
  • 1 łyżka gęsiego smalcu
  • mąka do obtoczenia mięsa
  • 50 ml różowego wina deserowego
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • ziemniaki
  • przyprawa bosforska do ziemniaków
  • olej do ziemniaków

Wątróbkę umyłam, oczyściłam, oprószyłam mąką i podsmażyłam na smalcu gęsim na złoty kolor z obu stron.
Zdjęłam wątróbkę z patelni a włożyłam na nią pokrojoną w piórka cebulę, podsmażałam 3 - 4 minuty.
Teraz na patelnię włożyłam plastry obranego kiwi.
Smażyłam 2 minuty, włożyłam wątróbkę ponownie na patelnię,
podlałam winem, posoliłam i oprószyłam pierzem.
Dusiłam pod przykryciem 10 minut.
Ziemniaki obrałam, pokroiłam w cząstki, wymieszałam z przyprawą bosforską i odrobiną olejem.
Piekłam je 30 minut w piekarniku nagrzanym do 220 C.
Podałam wątróbkę z ziemniakami i sałatą z jogurtem.
Smacznego.
Pomysł własny.
                                        "Podróże małe i duże"
Sala obrad na zamku w Inowłodzu
Na zamku w Inowłodzu sala obrad, malownicze pomieszczenie, stylowe krzesła z epoki wyściełane dekoracyjnym materiałem.
Zamek wzniesiony w XIV wieku przez darowiznę Kazimierza Wielkiego.

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger